کدامین راه؟

هرکه ناموخت از گذشت روزگار * هیچ ناموزد زهیچ آموزگار

کدامین راه؟

هرکه ناموخت از گذشت روزگار * هیچ ناموزد زهیچ آموزگار

پاسخ عیبجویان

الجاثیة : ۷ – و َیْلٌ لِکُلِّ أَفَّاکٍ أَثیمٍ: واى بر هر دروغگوى گنهکار

الهمزة :۱- وَیْلٌ لِکُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ: واى بر هر عیبجوى مسخره‏کننده‏اى

درماجراهای پس ازانتخابات اظهارنظرهای گفتاری ونوشتاری بسیاری از افراد مختلف  نسبت به طرفداران آقای مهندس موسوی دیده ویا شنیده ایم که گذشته افراد و یا حرفه و یا... مورد اشکال وایراد قرار داده اند. دراین مجال نظر آنان را که از دیدگاه توحیدی به مسایل نگاه می کنند به پاسخ حضرت نوح به کسانی که چنین اشکالاتی  به ایشان می کردند وحضرت نوح آنها را خلع سلاح کرده و" گفت: وظیفه من دعوت همگان به سوى حق و اصلاح جامعه است، من چه مى‏دانم آنها چه کارى داشته‏اند"؟! من اطلاعى از اعمال سابق ایشان ندارم و حسابشان هم بر من نیست، تا به آن خاطر تجسس کنم که تا کنون چه مى‏کرده‏اند،.

(سوره شعرا آیه -۱۱۱ تا۱۱۵)

گفتند:آیا ما به تو ایمان بیاوریم در حالى که افراد پست و بى‏ارزش از تو پیروى کرده‏اند؟!(۱۱۱)(نوح) گفت: من چه مى‏دانم آنها چه کارى داشته‏اند!(۱۱۲) حساب آنها تنها با پروردگار من است اگر شما مى‏فهمیدید! (۱۱۳) و من هرگز مؤمنان را طرد نخواهم کرد. (۱۱۴) من تنها انذارکننده‏اى آشکارم.   (۱۱۵) جمله دومى(جز بیم‏دهنده‏اى آشکار نیستم) به منزله تعلیل جمله اولى(و من مؤمنان را طرد نمى‏کنم) است و هر دو جمله متمم بیان سابق است و معنایش این است که: من هیچ پست و ماموریتى ندارم مگر انذار و دعوت، در نتیجه کسى را که رو به من بیاورد و دعوتم را بپذیرد وبرای تحقق حق وعدل من را یاری کند هرگز طردش نمى‏کنم و نیز از اعمال گذشته‏اش تجسس نمى‏نمایم، تا به حساب کرده‏هایشان برسم، چون حسابشان بر پروردگار من است، که پروردگار همه عالم است، نه با من.  ودر حدیثی ازاصول کافی ج‏۲ ص : ۲۲۵- امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمود: خوشا به حال بنده گمنامى که به او توجهی نمی شود، او مردم را می شناسد ولى مردم او را نمی شناسند، خدا او را به رضامندى از وى می شناسد اینها چراغهاى هدایتند که هر فتنه و تاریکی و سختى از برکت آنها نابود می شود و درهای رحمت برای ایشان گشوده گردد، نه پخش‏کننده و نه فاش سازنده رازند و نه خشن و ریاکار.و فرمود: سخن خیر گوئید تا بدان معروف شوید و کار خیر کنید تا اهل خیر شوید، عجول و فاش‏کننده‏ راز نباشید، زیرا بهترین شما کسانى باشند که چون به آنها بنگرند بیاد خدا افتند و بدترین شما سخن چینانى باشند که میان دوستان جدائى افکنند و در پی عیبجویی از بی گناهان باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد